Intrebari frecvente


1. Travos.ro

Travos este o agentie de turism ce opereaza prin intermediul unui portal de rezervari online foarte performant : www.travos.ro . In prezent prin portal sunt accesibile peste un milion de oferte in Romania si strainatate. Prin intermediul portalului www.travos.ro puteti afla informatii complete despre hotel sau pensiune, despre destinatia de vacanta sau despre obiectivele turistice din zona. Portalul ofera informatii complete privind costurile pachetului turistic si permite rezervarea si achitarea acestuia chiar in site. Indata ce rezervarea a fost confirmata, puteti descarca toate documentele de calatorie, inclusiv factura fiscala si voucherul.
Comisioane mici si colaborari directe
Travos colaboreaza direct cu cei mai importanti touroperatori din lume.
Volum de vanzari
Strategia noastra este aceea de a vinde cat mai multe pachete turistice online, ceea ce inseamna costuri minime cu promovarea la sediul agentiei. Oferta noastra este foarte diversificata si pentru toate buzunarele.

2. Rezervari

In cautarea ofertelor pe site, veti observa ca prezentam diferite tarife la acelasi hotel. Aceste tarife provin de la furnizorii cu care colaboram. Analizati serviciile incluse si alegeti oferta cea mai buna pentru dumneavoastra.
O data ce ati gasit hotelul dorit, alegeti perioada, numarul de nopti, numarul turistilor, apoi, tipul de camera (single, double, etc) si masa, apoi:

se plaseaza o COMANDA accesand butonul Rezerva / Rezervare la cerere rezervare de langa / sub tarif;
se completeaza formularul si incheiati accesand tasta FINALIZARE, obtinand in acest fel un numar de inregistrare;
se asteapta raspunsul nostru in privinta disponibilitatii, pe adresa de email lasata in comanda, intr-un interval estimat de 2 zile lucratoare;
in conditiile in care raspunsul este pozitiv, veti fi anuntat pe mail sau telefonic si puteti face plata pe baza facturii proforme (avans sau integral in functie de conditiile precizate in oferta);
demersurile de rezervare pentru serviciile comandate le vom initia dupa ce ne veti transmite dovada platii, urmand a astepta raspunsul furnizorului in privinta garantarii serviciilor (confirmarea disponibilitatii initiale)
Plasarea comenzii nu va implica cu nimic financiar – pentru verificarea disponibilitatii puteti plasa cate comenzi doriti.

In cazul in care hotelul nu afiseaza oferte in urma cautarii, inseamna ca:
fie acesta nu mai are camere disponibile in perioada solicitata de catre dvs
fie nu avem oferta de pret pentru acest hotel (nu il detinem in portofoliu)
fie numarul de persoane introdus in filtrele de cautare este prea mare
Locuri disponibile ca status, in site – inseamna ca oferta respectiva provine de la un furnizor ce detine camere in garantie / allotment (preplatite catre unitatea de cazare). In acest caz, probabilitatea ca serviciile comandate sa fie confirmate de furnizor este mult mai mare.
Disponibilitatea camerelor va fi verificata DOAR in urma plasarii de comanda online; clientul va fi notificat / informat in scris, pe adresa de email comunicata in formular.
Pentru verificarea disponibilitatii mai multor hoteluri, trebuie sa plasati comanda online, pentru fiecare dintre ele. Simpla plasare a comenzii in site nu va obliga la o plata ulterioara.
Perioada medie de raspuns a furnizorului este de 2 zile lucratoare, insa in plin sezon se poate astepta si pana la 7 zile lucratoare.
Nu putem estima o perioada / un interval exact, transmiterea unui raspuns depinde de gradul de incarcare al furnizorului si de numarul de comenzi pe care le detine in procesare / in lucru.
O rezervare devine confirmata pe site-ul nostru cand status-ul acesteia devine “Confirmata” iar turistul primeste un email din partea noastra prin care este informat in aceasta privinta.
In situatia in care doriti modificari in comanda / rezervare, trebuie sa va adresati in scris, pe email, agentului care a preluat comanda / rezervarea dvs, specificand ce anume doriti sa modificati. Agentul verifica la furnizor in ce conditii pot fi efectuate modificarile / adaugirile, urmand ca apoi sa va notifice in scris, pe email. Sunt situatii de rezervari NON REFUNDABLE, care nu permit modificari sau anulari.
Anularea unei comenzi / rezervari se efectueaza doar prin notificarea in SCRIS, pe email, transmisa agentului care a preluat comanda / rezervarea.
Informatiile despre rezervare si despre statusul rezervarii le poti gasi pe email, sau te poti loga pe site-ul travos cu adresa de email si cu parola primita pe email. De asemenea daca aveti codul rezervari, gen RPKABC puteti cauta rezervarea folosind optiunea Cauta Rezervare

3. Plata serviciilor

Rezervarea camerelor se poate realiza doar in urma unei plati (avans sau integral, in functie de conditiile pachetului de servicii), care reprezinta o conditie obligatorie impusa de furnizor. In situatia in care turistii confirma rezervarea finala, insa o anuleaza ulterior, Travos risca penalizari de 100% la furnizor.
In momentul in care achitati, se fac demersurile de rezervare a serviciilor comandate, insa intotdeauna este necesar sa asteptam confirmarea finala a rezervarii de partea furnizorului.
In termen de aproximativ 2 zile lucratoare, veti primi raspunsul in scris cu privire la confirmarea/infirmarea rezervarii dumneavoastra.
1. Plata online cu cardul bancar.
2. Depunere bancara in conturile noastre.
3. Plata directa in sediile noastre din tara.
4. Plata cu vouchere/tichete de vacanta. Se pot achita doar vacantele pe destinatia Romania.
Pentru plata in lei a unei comenzi in euro, paritatea se face intotdeauna la cursul BNR din ziua efectuarii platii + 2% comision de risc valutar. Pe facturile proforme emise paritatea este deja efectuata si include comisionul amintit.
Pentru a putea efectua demersurile de blocare/rezervare a camerei cat mai rapid, este necesar sa transmiteti atasat prin email dovada platii (foto-copie / scan /fax). Dovada se transmite pe adresa de email a agentului care a preluat comanda.
In cazul in care, dupa plata integral sau a unui avans din totalul sumei, furnizorul nu mai confirma disponibilitatea camerelor, aveti urmatoarele optiuni:
- solicitati agentului care se ocupa de comanda variante alternative de cazare
- pentru rambursarea sumelor achitate va rugam sa transmiteti agentului dvs. in scris, pe email: contul bancar, numele titularului de cont si CNP-ul acestuia precum si moneda in care este deschis contul.

Demersurile de rambursare se vor efectua in ziua in care ne transmiteti contul bancar, insa marja este de 2 zile lucratoare.
Iar in cazul platilor online, creditarea/deblocarea sumei in contul dumneavoastră se va face într-un interval de până la 5 zile lucrătoare în funcție de procedurile interne ale băncii emitente a cardului utilizat. Pentru informatii suplimentare in privinta termenului de returnare, clientul se poate adresa direct bancii, sunand la numarul de pe spatele cardului.

4. Documentele de calatorie

Toate notificarile le veti primi in scris, pe adresa de email lasata in comanda, iar documentele se transmit in atasament, in format PDF.
In cazul rezervarilor, trasmitem cu confirmare de primire: contract / factura fiscala (pe intreaga suma) / voucher de calatorie; dupa caz: bilete de avion / voucher de transport autocar / informare de plecare / asigurare medicala.
Biletele de avion / autocar si informarea cu privire la plecare va vor fi transmise intotdeauna cu 2-3 zile inainte de check in. Acesta este termenul in care le primim de la furnizor.
Documentele emise (contract, factura, voucher) primite pe email, in atasament, au stampila si semnatura, insa ele sunt perfect valabile si fara, conform legii 571/2003 art.155 alin. 6. De asemenea acestea au numar de inregistrare atat din sistemul nostru de rezervari, cat si in cel al furnizorului, fiind corelate.
Asigurarea de calatorie este valabila si fara semnatura agentiei.
Factura proforma vi se emite in urma confirmarii disponibitatii locurilor, de catre furnizor, insa nu reprezinta si garantia acelor servicii. Demersurile de rezervare a locurilor se efectueaza doar in baza unei plati in avans si intotdeauna se asteapta confirmarea finala de la hotel / furnizor.
Contractul incheiat intre dumneavoastra si travos.ro intra in vigoare in momentul in care rezervarea dvs a fost confirmata de catre furnizor. Acest aspect il regasiti si in contract.
Dumneavoastra sunteti de acord cu termenele prevazute in contract in momentul plasarii comenzii si in momentul in care bifati casuta de termeni si conditii.
Nu este nevoie sa transmiteti contractul semnat si stampilat pe email.
La hotel, trebuie intotdeauna sa va prezentati cu voucherul de calatorie si documentul de calatorie aferent: C.I sau pasaport (exceptie in cazul destinatiilor de pe teritoriul Romaniei).
In situatia in care mergeti cu copii mici, recomandam sa aveti o copie dupa certificatul de nastere.

5. Check in – Check out

Intrarea si iesirea de la cazare se efectueaza astfel:
Check in: 14:00 – Check out: 12:00 pentru destinatii externe
Check in: 18:00 – Check out: 12:00 pentru Romania
Important: In cazul in care nu va prezentati la hotel in ziua de check in, unitatea de cazare poate considera NO SHOW (neprezentare la cazare) si are optiunea de a nu va mai pastra camera.
Va recomandam sa va notificati in scris agentul care se ocupa de comanda, la ce data va veti prezenta la cazare, pentru a anunta hotelul si pentru a va pastra camera.

6. Situatii de overbooking

Fenomenul de Overbooking este independent de agentie/portal, tine cu exclusivitate de managementul hotelulului si de maniera in care isi gestioneaza rezervarile (hotelul a confirmat peste limita fizica de camere). Dupa cum apare specificat in contractul cu turistul, obligatia noastra, in astfel de situatii, este:
- sa va propunem variante alternative, similare sau superioare serviciilor comandate sau
- sa va returnam integral suma achitata, in cazul in care nu agreati variantele propuse

7. Sugestii si reclamatii

Pentru reclamatii si sesizari va rugam sa completati formularul de contact din site.
Email: office@travos.ro
Sesizarea va fi preluata de agentul responsabil de rezervarea dumneavoastra, pentru a fi inaintata conducerii si a primi raspunsul in cel mai scurt timp posibil.